E-manager 2 между полезното и „лигавото“

  • Ноем. 13, 2013
  • Качена от admin
  • коментара

По прищявка на съдбата второто издание на E-manager се оказа последният семинар за мнозина от нас – като лектори, и като участници. И като своеобразен завършек на дигиталната 2012 спокойно можем да кажем, че беше повече от успешен за Rocket Strudio. И то не просто защото двама от нас бяха сред презентаторите, а и по една много важна причина: успяхме да сверим „часовниците“ с най-големите в бранша.

 

Без излишна скромност можем да кажем, че сред поканените специалисти нямаше нито един, който да не е професионалист в дигиталната среда. Фактът, че се отзоваха без никакво колебание да са лектори в Бургас може да означава много. Лично за мен това бе възможност да видя какъв е интересът към Социалните медии и Опримизацията, към платформите за изработване на сайтове… За съжаление той беше по-малък от очакваното. Което е и странно, защото да се запишат над 140 души, а да присъстват една трета си е или незаинтересованост, или притеснение. Каквато и да е причината обаче, загубихте. И пропухснахте да видите събрани имена като Майк Рам, Огнян Младенов (SEOM), Иво Илиев, Пламен Петров и Борил Богоев. Изборът на Бургас за домакин бе продиктуван от желанието да се излезе от „капсулирането“ на подобни прояви в столицата. Явно обаче това не е никак лесен процес. И изисква много, много усилия, плюс инат. Какъвто пожелаваме на Жоро Христов, организаторът на E-manager.

Какво се случи на E-manager?

За два дни над 15 лектори и водещи специалисти в областта на дигиталния маркетинг изнесоха лексии практически за всяко едно измерение на бизнеса онлайн. Засегнатите теми варираха от Социални медии, Платформи за изработка на сайтове, Оптимизация и Управление на проекти, Облачни бизнес решения, Интернет право и сигурност, Влиянието на блоговете. Практически нямаше сфера на инернет бизнеса и маркетинга, която да не бе засегната.

Програмата бе създадена така, че да обхваща последователността на процесите и да надгражда информацията. Или с други думи – всичко от името на домейна до оптимизирането на готовия продукт. Стилът на презентациите бе непринуден и жив, с провокации от страна на лекторите, които уви бяха окачествени като „шоу“ и „лиготии“. Не мисля обаче, че сухото представяне на подобна материя е по-добрият вариант. И ще продължавам да съм на мнение, че именно визаулизирането на процесите в социалните медии например е полезно и много по-възприемаемо. Като цяло обаче, оцеката на публиката е много положителна и целия семинар бе успешен.

Какво не се случи на E-manager?

Не се случи всъщност именно това, за което се бяхме настроили ние, лекторите – срещата с бургаския бизнес, с младите специалистии колеги. Независимо, че БСУ бе повече от удачен изброр на място. Дано ревютата и мненията на участниците покажат донякъде атмосферата на E-manager и неговата полза. Пак ще повторим – лекциите се водиха изключително от практици, т.е. те са от реална полза за аудиторията. Имената са познати на всеки, който поне малко се интересува от от онлайн маркетинг. Контактите, които се осъществяваха в кафе пазуите бяха много ценни за публиката, а и за самите нас. А и колко често можете да получите съвет от Оги Младенов или Иво Илиев в безкрайно непринудена обстановка. И то съвет не само формален, аи истински полезен за текущ казус или затруднение. С малки изключения обаче това не се случи, тази среща остана някак нереализирана.

Изводи

E-manager се получи! След лятното първо издание във Варна, това беше успешен проект. Малкото публика по-скоро трябва да бъде обеца на ухото, но в никакъв скъучай повод да се прекратява подобно начинание. Всъщност, вече се говори и за трети форум напролет в Пловдив или Търново. Само Жоро знае какво предстои, но нека знае, че е на прав път. Нещо повече – форматът става все по-успешен. Затова ще си пожелаем до нови срещи и от името на Rocket Strudio искам да благодаря на всички за невероятното прекарване в Бургас.